مرکز ارزیابی و توسعه‌ی مدیران شرکت ملی نفت ایران

آقایان جواهری‌زاده، سلیمی و قاسمی به نمایندگی از شرکت ملی نفت و آقایان حبیبی و هاشمی به نمایندگی از سازمان مدیریت صنعتی، راهبری این برنامه را برعهده داشته‌اند.

اگرچه مداخله در امر انتصابات مدیریتی برای سازمان‌های بزرگ و پیچیده‌ای چون شرکت ملی نفت بسیار دشوار است؛ اما به لطف خدا و با همت جمعی از مدیران، کارشناسان و ارزیابان شرکت ملی نفت و سازمان مدیریت صنعتی، هم‌اکنون «مدیران عملیاتی و میانی» صنعت نفت ایران با بهره‌گیری از روش پیشروی «کانون ارزیابی» انتصاب می‌شوند. براین مبنا، افرادی که برای انتصاب در مجموعه‌ی گسترده‌ی تحت پوشش شرکت ملی نفت نامزد می‌شوند، دو روز کامل در مرکز ارزیابی و توسعه‌ی مدیران و زیر نظر ارزیابان حرفه‌ای، به فعالیت می‌پردازند؛ و عملکرد ایشان در موضوعاتی چون «تصمیم‌گیری»، «ارتباطات»، «کار تیمی»، «رهبری» و «خلاقیت»، مشاهده و تحلیل می‌شود. نتایج این مشاهدات و تحلیل‌ها در گزارشی مختص هر فرد، منعکس می‌شود. بر این مبنا علاوه بر تصمیم‌گیری در خصوص انتصاب وی، تدابیر لازم برای «رفع نقاط ضعف مدیریتی» و «برنامه‌ریزی مسیر شغلی» نیز اتخاذ می‎شود. این مکانیزم، با کوشش بیش از ۵۰ متخصص روان‌شناسی و مدیریت و طی ۵ سال، طراحی و راه‌‌اندازی شده است؛ و هم‌اکنون با حمایت شخص وزیر، در حال گسترش برای پوشش دادن به «سطوح عالی مدیریتی» در گستره‌ی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران (همه‌ی ارکان وزارت نفت)، می‌باشد.

اعضای گروه از تجربه‌ی راه‌اندازی و اداره‌ی مراکز ارزیابی مدیران در سازمان‌های متعدد دیگری چون «شهرداری تهران»، «شرکت ابزارسرا (عضو خانواده‌ی بوتان و نماینده‌ی ابزارهای صنعتی بوش)»، «شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (یکی از بزرگ‌ترین مجریان توسعه‌ی میادین نفت و گاز کشور)» و «شرکت نقش اول کیفیت (مجری و اداره‌کننده‌ی سرویس‌های زیرساخت همراه اول)» و… نیز بهره‌مند هستند.

 

فهرست